10 epizod 16 sezonu przygód Osadników z Lasu Szakal, pod tytułem „***** ** * **”

"Ci, którzy potrafią postępować niekonwencjonalnie, są nieskończeni niczym niebo i ziemia, niewyczerpani niczym wielkie rzeki. Gdy nadchodzi ich koniec, zaczynają się znowu, jak dni i miesiące. Umierają i rodzą się na nowo, niczym cztery pory roku."

Przeliterował z trudem zgrzybiały starzec, wodząc powykręcanym przez artretyzm palcem po wyblakłych runach skreślonych na kruchym, pożółkłym pergaminie. Pokiwał w zadumie głową i od razu tego pożałował, fale bólu przeszyły kark powodując mimowolny skurcz zoranej bruzdami twarzy. Ostrożnie pomasował obolałe miejsce zastanawiając się nad trzymaną w dłoniach skarbnicą wiedzy słynnego mistrza wojny z dalekiego wschodu. Wydał nań równowartość pięciu wozów buraków i pozostali mieszkańcy Osady nie byli zbyt zadowoleni, ale przecież te mądrości pozwolą mu odnieść długo wyczekiwane zwycięstwo. Zwycięstwo, o którym opowiadać będą nie tylko drwale na wyrębisku, jego sława dotrze do Kociepola, a kto wie, może nawet Grabowej Buchty.

Cmoknął głośno bezzębnymi wargami. Wyobraził sobie, jak tamtejsze dziewki przebierają nogami na samą myśl, że może do nich zawitać tak wielki woj. Tak. Na pewno pozwolą mu na dużo więcej, gdy wkroczy tam w blasku chwały, rzucą mu się do stóp i będą błagały, by pokazał im swą mocarną maczugę. Swego Grzmociciela Rudych, jak sam czasem pieszczotliwie wołał na swój oręż. Charknął głośno oczyszczając gardło z zalegającej flegmy i oblizał się wyczekująco, rozsmarowując zbrązowiałą wydzielinę na spękanych wargach. A jeśli odpowiednio poproszą, to może pokaże im swojego drugiego Grzmociciela Rudych. Sapnął głośno. Poczuł, że skórzane rajtuzy uwierają go coraz mocniej, dawno nie miał w obrotach żadnej dziewki. Wiele chat w Osadzie opustoszało jakiś czas temu, gdy młódki skrzyknęły się i uciekły nie dając mu nawet ostatniej uciechy. Na szczęście lata opieki nad zwierzętami pozwalały przelać rozpierającą go energię na inne sposoby.

Wrócił myślami do zapisanych na pergaminie słów - dziesiątki cytatów, przemyśleń na temat natury bytu i świadomości, setki rad odnośnie prowadzenia zbrojnych konfliktów, tysiące wskazówek, jak walczyć, by zwyciężać. Nie rozumiał ni jednego zdania. Charknął raz jeszcze, po czym splunął siarczyście. Poradzi sobie sam. Do plecaka zapakował przedniej jakości zbroje i oręż, tak aby nie wadził mu zbytnio w podróży. Niech no tylko spotka teraz jakiego rudego...

Czy sekretne strategie mistrzów wojny przyniosą oczekiwany rezultat?
Na jaki kolor najlepiej pomalować swe jajka?
Jak radzić sobie z podagrą?

Tego wszystkiego i znacznie więcej dowiecie się z najnowszego, 10 epizodu 16 sezonu przygód Osadników z Lasu Szakal, pod tytułem "***** ** * **"
Wraz z Isillem podazasz za Morim na polnocny-wschod.
Trakt mariborski.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: wschod i poludniowy-zachod.
Jestes w pelni wypoczety.
Wraz z Isillem podazasz za Morim na wschod.
Lesna polanka.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: wschod i zachod.
Jestes wypoczety.
Wraz z Isillem podazasz za Morim na wschod.
Trakt mariborski.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: polnocny-wschod i zachod.
Wraz z Isillem podazasz za Morim na polnocny-wschod.
Trakt mariborski.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: polnoc i poludniowy-zachod.
Wraz z Isillem podazasz za Morim na polnoc.
Trakt mariborski.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: polnoc i poludnie.
Wraz z Isillem podazasz za Morim na polnoc.
Trakt mariborski.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: wschod i poludnie.
Wraz z Isillem podazasz za Morim na wschod.
Trakt mariborski.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: polnocny-wschod i zachod.
Wraz z Isillem podazasz za Morim na polnocny-wschod.
Trakt mariborski.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: polnocny-wschod i poludniowy-zachod.
Herbald przybywa z polnocnego-wschodu.
Mori wyjmuje egzotyczny jadeitowy palasz z niebieskawej stalowej pochwy.
Mori wyjmuje szpiczasty misterny rapier z okutej hebanowej pochwy.
Mori starajac sie nie rzucac w oczy dyskretnie dobywa egzotycznego jadeitowego palasza.
Mori starajac sie nie rzucac w oczy dyskretnie dobywa szpiczastego misternego rapiera.
Mori syczac w Starszej Mowie ohydne przeklenstwo uderza na Herbalda.
Dyskretnym gestem Mori wskazuje Herbalda jako cel nastepnego ataku.
Mori przedstawia Herbalda slowami:
Oto Herbald z Aedirn, Doswiadczony Mysliwy, Uznany Podroznik, mezczyzna.
z
Z dzikim blyskiem w oczach rzucasz sie na Herbalda.
podobadz broni z temblaka
Siegasz do prostego skorzanego temblaka mahakamskiego, dobywajac z niego podluznego krasnoludzkiego morgensterna.
z
Juz walczysz z Herbaldem.
Isill z dzikim blyskiem w oczach rzuca sie na Herbalda.
Isill siega do kunsztownej hebanowej pochwy elfickiej, dobywajac z niej kruczoczarnego misternego miecza.
Mori przymierza sie do odciecia Herbaldowi drogi ucieczki.
Lekko ranisz Herbalda podluznym krasnoludzkim morgensternem, trafiajac go w prawe ramie.
Herbald jest ranny.
Mori zajmuje pozycje umozliwiajaca odciecie Herbaldowi drogi ucieczki.
Ranisz Herbalda podluznym krasnoludzkim morgensternem, trafiajac go w nogi.
Herbald jest w zlej kondycji.
Lekko ranisz Herbalda podluznym krasnoludzkim morgensternem, trafiajac go w korpus.
Mori szepcze do ciebie: blokuj
Mori blokuje Herbaldowi droge na polnocny-wschod.
Herbald omija nieskuteczny blok Moriego.
Powaznie ranisz Herbalda podluznym krasnoludzkim morgensternem, trafiajac go w nogi.
Herbald uciekl ci.
Herbald podaza na polnocny-wschod.
Wraz z Isillem podazasz za Morim na polnocny-wschod.
Trakt mariborski.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: polnocny-wschod i poludniowy-zachod.
Wraz z Isillem podazasz za Morim na polnocny-wschod.
Na trakcie.
Sa tutaj trzy widoczne wyjscia: polnocny-wschod, polnocny-zachod i poludniowy-zachod.
Wraz z Isillem podazasz za Morim na polnocny-wschod.
Na trakcie.
Sa tutaj trzy widoczne wyjscia: polnoc, poludniowy-zachod i poludniowy-wschod.
Wraz z Isillem podazasz za Morim na poludniowy-zachod.
Na trakcie.
Sa tutaj trzy widoczne wyjscia: polnocny-wschod, polnocny-zachod i poludniowy-zachod.
Wraz z Isillem podazasz za Morim na polnocny-zachod.
Placyk w niewielkiej wiosce.
Sa tutaj cztery widoczne wyjscia: poludniowy-wschod, polnoc, polnocny-wschod i zachod.
Wraz z Isillem podazasz za Morim na polnoc.
Chlopska chata pokryta strzecha.
Jest tutaj jedno widoczne wyjscie: poludnie.
Ciemnowlosa zmeczona kobieta i niecierpliwy prosty wiesniak.
Wraz z Isillem podazasz za Morim na poludnie.
Placyk w niewielkiej wiosce.
Sa tutaj cztery widoczne wyjscia: poludniowy-wschod, polnoc, polnocny-wschod i zachod.
Wraz z Isillem podazasz za Morim na polnocny-wschod.
Chlopska chata pokryta strzecha.
Jest tutaj jedno widoczne wyjscie: poludniowy-zachod.
Zaspana gruba wiesniaczka, zmeczony prosty wiesniak i male chlopskie dziecko.
Wraz z Isillem podazasz za Morim na poludniowy-zachod.
Placyk w niewielkiej wiosce.
Sa tutaj cztery widoczne wyjscia: poludniowy-wschod, polnoc, polnocny-wschod i zachod.
Wraz z Isillem podazasz za Morim na zachod.
Chlopska chata pokryta strzecha.
Jest tutaj jedno widoczne wyjscie: wschod.
Glupi prosty wiesniak, pyzate chlopskie dziecko i mile chlopskie dziecko.
Wraz z Isillem podazasz za Morim na wschod.
Placyk w niewielkiej wiosce.
Sa tutaj cztery widoczne wyjscia: poludniowy-wschod, polnoc, polnocny-wschod i zachod.
Wraz z Isillem podazasz za Morim na poludniowy-wschod.
Na trakcie.
Sa tutaj trzy widoczne wyjscia: polnocny-wschod, polnocny-zachod i poludniowy-zachod.
Wraz z Isillem podazasz za Morim na polnocny-wschod.
Na trakcie.
Sa tutaj trzy widoczne wyjscia: polnoc, poludniowy-zachod i poludniowy-wschod.
Wraz z Isillem podazasz za Morim na polnoc.
Przy skalkach.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: polnocny-wschod i poludnie.
Jestes troche zmeczony.
Wraz z Isillem podazasz za Morim miedzy skalki.
Miedzy skalkami.
Wraz z Isillem podazasz za Morim na wschod.
Przy skalkach.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: polnocny-wschod i poludnie.
Wraz z Isillem podazasz za Morim na polnocny-wschod.
Przy wzgorzu.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: poludniowy-zachod i polnoc.
Wraz z Isillem podazasz za Morim na polnoc.
Na zboczu wzgorza.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: poludnie i polnocny-zachod.
Herbald.
Mori atakuje Herbalda.
Isill atakuje Herbalda.
Atakujesz Herbalda.
Herbald jest w zlej kondycji.
Dyskretnym gestem Mori wskazuje Herbalda jako cel nastepnego ataku.
Mori wydaje ci rozkaz ataku na Herbalda.
Na rozkaz Moriego rzucasz sie do ataku na Herbalda!
v
Juz walczysz z Herbaldem.
v
Juz walczysz z Herbaldem.
Dyskretnym gestem Mori wskazuje Herbalda jako cel nastepnego ataku.
Ranisz Herbalda podluznym krasnoludzkim morgensternem, trafiajac go w korpus.
Herbald jest ciezko ranny.
Herbald uciekl ci.
Herbald podaza na poludnie.
Wraz z Isillem podazasz za Morim na poludnie.
Przy wzgorzu.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: poludniowy-zachod i polnoc.
Wraz z Isillem podazasz za Morim na poludniowy-zachod.
Przy skalkach.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: polnocny-wschod i poludnie.
Wraz z Isillem podazasz za Morim miedzy skalki.
Miedzy skalkami.
Wraz z Isillem podazasz za Morim na wschod.
Przy skalkach.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: polnocny-wschod i poludnie.
Wraz z Isillem podazasz za Morim na poludnie.
Na trakcie.
Sa tutaj trzy widoczne wyjscia: polnoc, poludniowy-zachod i poludniowy-wschod.
Wraz z Isillem podazasz za Morim na poludniowy-wschod.
Kamienny trakt.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: polnocny-zachod i wschod.
Jestes zmeczony.
Wraz z Isillem podazasz za Morim na wschod.
Kamienny trakt.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: zachod i poludniowy-wschod.
Wraz z Isillem podazasz za Morim na zachod.
Kamienny trakt.
Sa tutaj dwa widoczne wyjscia: polnocny-zachod i wschod.
Wraz z Isillem podazasz za Morim na polnocny-zachod.
Na trakcie.
Sa tutaj trzy widoczne wyjscia: polnoc, poludniowy-zachod i poludniowy-wschod.
Wraz z Isillem podazasz za Morim na poludniowy-zachod.
Na trakcie.
Sa tutaj trzy widoczne wyjscia: polnocny-wschod, polnocny-zachod i poludniowy-zachod.
Wraz z Isillem podazasz za Morim na polnocny-zachod.
Placyk w niewielkiej wiosce.
Sa tutaj cztery widoczne wyjscia: poludniowy-wschod, polnoc, polnocny-wschod i zachod.
Herbald.
Mori atakuje Herbalda.
Isill atakuje Herbalda.
Atakujesz Herbalda.
Dyskretnym gestem Mori wskazuje Herbalda jako cel nastepnego ataku.
zablokuj cel ataku
Przymierzasz sie do odciecia Herbaldowi drogi ucieczki.
Jestes bardzo zmeczony.
v
Juz walczysz z Herbaldem.
Zajmujesz pozycje umozliwiajaca odciecie Herbaldowi drogi ucieczki.
Blokujesz Herbaldowi droge na poludniowy-wschod.
Jestes nieco wyczerpany.
Blokujesz Herbaldowi droge na polnocny-wschod.
Blokujesz Herbaldowi droge na poludniowy-wschod.
Blokujesz Herbaldowi droge na poludniowy-wschod.
Blokujesz Herbaldowi droge na poludniowy-wschod.
Blokujesz Herbaldowi droge na polnocny-wschod.
Blokujesz Herbaldowi droge na poludniowy-wschod.
Mori przymierza sie do odciecia Herbaldowi drogi ucieczki.
Blokujesz Herbaldowi droge na poludniowy-wschod.
Blokujesz Herbaldowi droge na poludniowy-wschod.
Blokujesz Herbaldowi droge na poludniowy-wschod.
Blokujesz Herbaldowi droge na polnocny-wschod.
Blokujesz Herbaldowi droge na poludniowy-wschod.
Blokujesz Herbaldowi droge na poludniowy-wschod.
Blokujesz Herbaldowi droge na poludniowy-wschod.
Herbald jest ledwo zywy.
+zmeczenie
Twoja wysoka forma pozwala ci zignorowac zmeczenie i zmusic sie do dalszego wysilku.
Jestes troche zmeczony.
Jestes w dobrej formie.
zm
Czujesz sie troche zmeczony.
Blokujesz Herbaldowi droge na poludniowy-wschod.
Mori zajmuje pozycje umozliwiajaca odciecie Herbaldowi drogi ucieczki.
Mori blokuje Herbaldowi droge na polnocny-wschod.
Mori blokuje Herbaldowi droge na poludniowy-wschod.
Mori blokuje Herbaldowi droge na poludniowy-wschod.
Mori blokuje Herbaldowi droge na poludniowy-wschod.
Mori blokuje Herbaldowi droge na poludniowy-wschod.
Mori blokuje Herbaldowi droge na poludniowy-wschod.
Mori blokuje Herbaldowi droge na poludniowy-wschod.
Mori blokuje Herbaldowi droge na poludniowy-wschod.
Mori blokuje Herbaldowi droge na poludniowy-wschod.
Mori blokuje Herbaldowi droge na poludniowy-wschod.
Mori blokuje Herbaldowi droge na polnocny-wschod.
Mori blokuje Herbaldowi droge na poludniowy-wschod.
Mori blokuje Herbaldowi droge na poludniowy-wschod.
Mori blokuje Herbaldowi droge na polnocny-wschod.
Mori blokuje Herbaldowi droge na poludniowy-wschod.
Mori blokuje Herbaldowi droge na poludniowy-wschod.
Mori blokuje Herbaldowi droge na poludniowy-wschod.
Mori blokuje Herbaldowi droge na poludniowy-wschod.
Mori blokuje Herbaldowi droge na poludniowy-wschod.
Mori blokuje Herbaldowi droge na poludniowy-wschod.
Mori blokuje Herbaldowi droge na poludniowy-wschod.
Mori blokuje Herbaldowi droge na poludniowy-wschod.
Mori blokuje Herbaldowi droge na poludniowy-wschod.
Mori blokuje Herbaldowi droge na poludniowy-wschod.
Herbald umarl.
Isill zabil Herbalda.
Przestajesz odcinac droge ucieczki duchowi Herbalda.
schal
Wydajesz z siebie dzikie tony pierwotnych okrzykow lowcy, bedacego na tropie swojej ofiary.

Dodaj komentarz